CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
عيش واتهنى واحلم واتمنى بس اوعاك تنسى الجنة

الاثنين، 6 أكتوبر 2008

تخيل!!!!!

تخيلوا معايا فى يوم من الايام البارده القاسيه اهلك قالولك هنسافر البلد وهانسيبك لوحدك وبعد مناقشات عده خلاص وافقتوياريتك ماوفقت وبعدين هما خلاص سافروا الحمد لله.وعلى الساعه10 كده بليل قلت تدخل تاخدلك دش دافى وبعدين تدخل تنام وخلاص دخلت وفى نص الدش هب ....... النور قطع فى المنطقه كلهاوالحمد لله ان ماكنش فى صابون على وشك وطبعا انت عارف بيتكوا فرحت طالع الحمد لله بالسلامه بعد معاناه من معرفه مكان اللبس والفوطهوطبعا الخوف متملكك فدنيتك تحسس فى الشقه لحد ماوصلت لحد الكشاف اللى هو بالبطاريه ولاقيته بايظوفجاه لاقيت صوت رزع باب................ طبعا مش هاقولك على احساسك لانى مجرباه وبعد كده اكتشفت انه صوت الشباك والباب والهوا هو اللى عمل كده عادى يعنى!وبعدين دنيتك تحسس.... لحدمالقيت الموبايل وشغلته ورحت المطبخ وجبت الشمعه وبتبص فى وشك لاقيت حاجه كبيره (شخص كبير اسود)اوى رحت لافف بسرعه لاقيت نفس الشخص وبعدين برضك اكتشفت انه ظلك (خيالك)عادى جدا برضه وبرضه مش هاقولك على شعوركطبعا انت اطمنت بعد ما ولعت الشمعه واللى كان لا على البال والخاطر ان موبايلك يرن وهو فى ايدك وفيبريشن وياريت دعاء او اى حاجه حلوه لا ده صوت كبير وتخين زى النغمات اللى احنا بنحطها دلوقتى اللى فيها كلام كده يخوف (لزوم الروشنه)طبعا اول حاجه هاتعملها هاتروح ناطر الموبايلوطبعا مش هاقولك بقى على الكلام اللى انت هاتقوله لنفسك فى هذا الموقف(لو فى دلوقتى حرامى دخل عليا وماسك وعامل ومسوى ولا عفريت متعفرت يطلعلى ولا حاجه)ودماغك تدنها تروح وتجيبالمهم....راح الموبايل رانن تانى وعمال يقولك اصحى اصحى انت طبعا هاتقول اكيد ده المنبه بتاع الساعه 9صباحا وتقول الله هو المنبه ليه نبه دلوقتى (اكيد عطل فنى بالموبايل بيختار الاوقات بنفسه) رحت جايبه وقافله المصيبه بقى انه يرن تانى اكيد هاتقول فى عفريت فى البيت من بتوع بليل!!!!!!!!لحد ما فجأه........................................... لقيت حاجه ساقعه على وشك فرحت قايم مخضوض وطبعا لاقيتها ميه واللى كان بيدلقها باباك علشان يصحيك ومطلعش منبه ولا حاجه وفى الاخر ده كله طلع حلم جميل ولطيف
(ادى اخرة اللى بيتفرج على افلام رعب بليل)هههههه عموما انا لو حصلى ده فى الحقيقه ممكن اروح فيها لمجرد انى اشوف خيالى..............................................وتصبحوا على خير
والله كان نفسى اضيف صور مناسبه لهذا الموضوع ولكن من الحوظ ان فى عطل ما فى المدونة

لا تنسوا ذكر الله

3 التعليقات:

روح الاسلام يقول...

ههههههه انتى بتقولى انك هايغم عليكى أول لما تشوفى ظلك..يابنتى انا هايغم عليا أول لما النور يقطع واحتمال مايغماش عليا انا احتمال يجيلى سكتة قلبية واموت فى مكانى والله مابهرجش معاكى انا بخاف من الضلمة جدا يمكن الأطفال أشجع منى فى الحاجات دى..أول لما النور بيقطع بافضل ماسكة فى ماما لغاية ماتجيب الكشاف أو الشمعة وتفعد تقوللى يا شاحطة دا أخوكى الصغير مابيعملش كدة..طولت عليكى ماعلش
على العموم موقف بجد مرعب

غير معرف يقول...

انا بقى اول ما بيقتع بقوم سرخة بصوت عالى وبدنى قاعدة فى مكانى ما بتحركش منة دة لو كنت قاعدة لوحدى وانا اساسا بخاف اقعد لوحدى ما بالك بقي لما بنبقى نتفزج على فيلم رعب بحب اقعد فى الوسط
اكيد هتقولى لية
انابقى هقولك لية
لانى ببقى حاسة مثلا ان الوحش اللى احنا بنتفرج علية هيطلعلنا
هبل بقى بعيد عنك
بس انا بحس بكدة دة وانا قاعدة اقرأ
الموضوع كنت فاكرة ان دة بيحصلى كنت
هاطلع من هدومى ولله بجد خفت...
رعبتينى انى يا مريوم..

(سمية | شهيدة الاسلام)...

غير معرف يقول...

وَالنَّازِعَاتِ غَرْقاً{1} وَالنَّاشِطَاتِ نَشْطاً{2} وَالسَّابِحَاتِ سَبْحاً{3} فَالسَّابِقَاتِ سَبْقاً{4} فَالْمُدَبِّرَاتِ أَمْراً{5}
أقسم الله تعالى بالملائكة التي تنزع أرواح الكفار نزعا شديدا،والملائكة التي تقبض أرواح المؤمنين بنشاط ورفق،والملائكة التي تَسْبَح في نزولها من السماء وصعودها إليها, فالملائكة التي تسبق وتسارع إلى تنفيذ أمر الله, فالملائكة المنفذات أمر ربها فيما أوكل إليها تدبيره من شؤون الكون -ولا يجوز للمخلوق أن يقسم بغير خالقه، فإن فعل فقد أشرك- لتُبعثَنَّ الخلائق وتُحَاسَب,